تگهای قسمت Head
نوشته شده توسط : رضا

برای دسترسی سريع از لينکهای زير استفاده کنيد:

[] [] [] []
[] [] []

 

W3C  ميباشد .

در اين بخش ميخواهم در مورد تگهاي قسمت برايتان توضيح دهم . همانطور که ميدانيد تگهاي   Html را به دو بخش اصلي تقسيم کرديم ، يکي قسمت سر يا همان  head ديگري قسمت بدنه يا body  که هر دو مابين دو تگ اصلي نوشته ميشوند، اما يک تگ هم وجود دارد که خارج از اين قانون عمل ميکند و در اولين خط شروع  کدنويسي بايد آنرا بنويسيم يعني قبل از تگ آغاز کننده و آن DTD يک صفحه وب ميباشد که مخفف Document Type Definition  است و کار آن معرفي نوع تگها خصوصيات آنها و قوانيني که بايد در آن صفحه وب بکار برده شود که بطور خلاصه در تگ مربوط به آن توصيف ميشود. تگ مشخصه DTD ، ميباشد و مانند بقيه تگها داراي خصوصياتي هست، البته اين تگ اختياري است چون بعضي از مرورگرها بدون آن هم صفحه را نمايش ميدهند ولي بهتر است که نوشته شود.

هر نسخه از HTML يک DTD مخصوص به خود را دارد و نسخه هاي معتبر HTML عبارتند از:  2, 3.2, 4 و نسخه جديد آن Html 4.01 ميباشد و اگر از کدهاي XHTML  هم استفاده ميکنيد ، آنرا هم بايد مشخص کنيد. همانطور که در بخشهاي قبل گفتم اعلام و به رسميت شناختن تگهاو نسخه هاي HTML , XHTML به عهده 

  DTD براي  HTML 4.0  

و براي   XHTML 1.0

”>

بعد از اين تگ روال معمول کدنويسي را انجام ميدهيم. حالا ميپردازيم به تگهاي مربوط به قسمت سر يا همان head .

 مابين اين دو تگ اطلاعات مربوط به همان صفحه وارد ميشود که در مرورگر نشان داده نميشود و فقط اسم صفحه است  که در نوار عنوان مرورگر نمايش داده ميشود. اين اطلاعات بيشتر براي سايتهاي جستجوگر مانند گوگل مفيد ميباشند که در بخش اين سايتها بيشتر توضيح خواهم داد.

تگهاي لازم براي اين قسمت به شرح زير ميباشند:

, <base>, <meta>, <link>, <script>, <style></span></p> <hr align="center" width="70%" /> <p dir="ltr" style="direction: rtl; margin-right: 5px; unicode-bidi: embed; text-align: right"><a name="title"><u><b><span dir="ltr"><title>    )

مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








متن دلخواه شما